top of page

Omprofilering og digital motor

ForretningsNettverket gikk fra lokale regneark, hjemmelagd logo og generell webløsning til profesjonell visuell identitet, moderne nettside med fokus på konverteringer, topplassering på Google allerede etter én uke online, komplett HubSpot-CRM løsning og mer.

Møtebørs og frokostmøter for bedrifter hos forretningsnettverket
Forretningsnettverket fikk ny logo nettside og digital situasjon

Vi startet med å identifisere og adressere de faktiske utfordringene som ForretningsNettverket sto overfor, både innen kommunikasjon, intern drift, merkevare og identitet. Dette inkluderte blant annet bruk av lokale regneark, en hjemmelaget logo og en generell webløsning.

Deretter tok vi oss tid til å forstå virksomheten, dens målgruppe og konkurrenter. Vi skreddersydde en visuell identitet og en moderne nettside som fokuserte på relevante og realistiske konverteringer.

Så langt har konverteringene økt betydelig, og blant organiske søk på Google har ForretningsNettverket nå både først og andre plassering.
Vi har også implementerte en komplett HubSpot-CRM løsning for å styrke bedriftens digitale infrastruktur ytterligere.

Menneskelig samspill

Identiteten og kjernekomponenten av ForretningsNettverket finnes ikke bare internt i selve bedriften, men hovedsakelig blant de unike individene og menneskene som regelmessig samles, blir bedre kjent med hverandre, bygger tillit, åpner dører for hverandre og samarbeider om forretningsmuligheter.

​

Hvert individ er like unikt som en håndtegnet krusedull. Når disse individene blir organisert og samlet, dannes ForretningsNettverket.

Symbolet fra Forretningsnettverket sin nye logo
  • visuell profil

  • nettside

  • crm

  • betalingsløsning

  • sosiale medier

  • strategi

Dette sier Thomas Jesting, daglig leder i IKT-Huset og ForretningsNettverket om samarbeidet med oss.

Thomas jesting daglig leder forretingsnettverket

“ForretningsNettverket har brukt Martin Alternes fra Webarbeider til å lage ny hjemmeside, digital identitet og markedsstrategi. ForretningsNettverket er et B2B-nettverk som har som ambisjon å ha medlemsbedrifter over hele Østlandet, organisert gjennom frokostgrupper. Vår strategi er å etablere grupper geografisk, og vi har nå grupper i Oslo, Follo og Moss.

Planen videre er å få flere grupper øst, nord og vest for Oslo. Vi selger medlemskap i ForretningsNettverket, og som et ledd i å få bedrifter til å melde seg på, har vi fokusert på at det skal være lett å komme på besøk til en gruppe. Det har derfor vært vektlagt i arbeidet at alle landingssider skal lede til muligheten for å komme på besøk. Vi har også jobbet med en lik identitet på sosiale medier, samtidig som vi har inkludert medlemmene i vår identitet. Dette er både for å bli gjenkjent, men også for å kunne knytte bedriftene tettere til ForretningsNettverket.

Når vi startet arbeidet med Martin, hadde vi ingen klare ideer om hvordan ting skulle bli, men vi hadde tydelige mål for hva vi ønsket å oppnå. Det har derfor vært en prosess der vi har gått veien og jobbet etter prinsippet "Learning by doing". Dette har vært svært nyttig og behagelig. Bare det å slippe å få en løsning pådyttet som en webdesigner "digger", og som du bare må ha, har gjort denne reisen behagelig og resultert i et solid fundament og produkt.

Jeg har virkelig følt at Martin var og er min Webarbeider videre. Selv om prosjektet er ferdig, fortsetter han fortsatt å gjøre forbedringer – slik all webutvikling egentlig burde være. Anbefales!”

Se logoen vi lagde for ForretningsNettverket ´

Ikke bare sikret vi førsteplassen på Google rett etter lansering, men vi tok også andreplass!

Forretningsnettverk kom på topp i organisk søk på google allerede først uke ved lansering
Ved å forstå kundereisen fokuserte vi i stor grad på å konvertere gjester til gratis frokost
Forretningsnettverket fikk komplett visuell identitet, logo, farger, typografi og grafiske elementer
Medlemmene av Forretningsnettverket representert med hver sitt grafiske element - en krusedull
Forretningsnettverket fikk komplett visuell identitet logo av webarbeider

Har du lyst til å treffe nye kunder og samarbeidspartnere gjennom frokostmøter, møtebørser og sosiale samlinger?

Prøv ForretningsNettverket gratis.


Bli med som gjest på et frokostmøte!

Møt de hyggelige medlemmene i Forretningsnettverket - her fra møtebørs på Ullevaal stadion
bottom of page