Checkin - forklart på 1 minutt og 6 sekunder

Oppdatert: sep. 16

Se for deg at du driver et firma som selger påmeldings- og billettsystemer til bedrifter. Tjenestene dine er brukervennlige, men fortsatt såpass omfattende at det er utfordrende å formidle all nødvendig informasjon i en enkel annonsetekst.


Du ønsker å nå ut til målgruppen din på en måte som forklarer tjenestene dine på en enkel måte. Samtidig er det viktig at all relevant informasjon inkluderes, og at kundens oppmerksomhet fanges.

Hvordan kan du forklare potensielle kunder hva tjenestene dine går ut på?

Slik gikk vi frem

Selv om man gjerne skulle tatt seg god tid og vist frem alle fordelene ved Checkin i detalj, så hadde vi, med hensyn til seeren, bestemt at videoen ikke skulle være lengre enn ca 1 minutt. En konkret varighet gjorde også at Checkin AS hadde en konkret pris å forholde seg til, da vi priser våre produksjoner basert på antall sekunder.


Vi inviterte kunden til vårt digitale prosjektstyringsverktøy - her kan de se alle utkast og versjoner, samt komme med tilbakemeldinger. Verktøyet gjør at kunden kan kommentere på alt fra manus, illustrasjoner til bestemte frames (stillbilder) i en video. Dette gjør at man slipper å måtte beskrive hvor man mener, i tillegg til hva man mener.



MANUS

Checkin gav oss en god innføring i hvem de er, hva de gjør og hvordan. Vi ble kjent med hvilke fordeler det er ved å bruke dem, samt hvilke pain points som er relevant for deres målgruppe. Vi utarbeidet et manus, og sammen med Checkin tok vi noen runder til vi alle var fornøyd med innhold, oppbygging og tone of voice. Vi sendte et par demoer på fortellerstemme, og valget falt på en kvinnelig voiceover.


DESIGNFORSLAG

Vi legger alltid frem 3 forskjellige designforslag, slik at kunde får velge det designet de liker best. Slik ga vi Checkin et tidlig innblikk i hvordan animasjonsfilmen ville se ut. Vi fikk også etablert et designmessig utgangspunkt vi alle kunne forholde oss til.

Prosessen vår er lagt opp slik for at kunde skal ha både forutsigbarhet og kontroll.

Her ser vi de tre designforslagene vi la frem for Checkin. Valget dannet grunnlaget for animasjonsvideoen, og ga tidlig innblikk i hvordan den ville se ut.



STORYBOARD

Nå hadde vi manus og design klart, og dette satte vi sammen i et storyboard. Vi utarbeidet illustrasjoner til hovedmomentene i videoen og tok noen runder med tilbakemeldinger sammen med kunden. Dette sparer alle for masse tid, fremfor å lage en ferdig video, for så å gå tilbake og gjøre endringer.

Å lage en video som er av verdi for seeren, og at kunden er 100% fornøyd er det eneste som er viktig for oss!

ANIMASJON

Nå hadde vi alle stegene på plass. Et godt fundament som alle parter var enige rundt var lagt. Vi spilte inn fortellerstemme og startet selve animeringen. Det hadde vært gøy å kunne si at vi er så flinke at kunden ble fornøyd med første versjon, men vi trengte et par runder før det virkelig satt. Til vårt forsvar var dette endringer vi insisterte på å gjennomføre, da vi er like opptatte av et godt resultat som kunden. De forskjellige versjonene delte i vårt online prosjektstyringsverktøy, og Checkin ga oss gode og tydelige tilbakemeldinger underveis.


Etter noen runder med tilbakemeldinger godkjente Checkin videoen. Vi leverte videoen med og uten undertekst og tok en runde med high-fives på kontoret! Kjell Ingvar og resten av Checkin var tydelig fornøyd, noe vi er veldig stolte og glade for.


Dette sa Kjell Ingvar Torvik i Checkin AS om oss:

«Checkin hadde behov for en animert reklamefilm som på en rask og enkel måte fikk frem vårt kjernebudskap. Vi hentet inn flere tilbud, sjekket referanser og hadde telefonmøter. Til slutt falt valget på Webarbeider AS. Vi visste at de var et selskap som var relativt nytt, men vi fikk lyst til å gi dem tillit på vårt prosjekt. Vi var spente på prosessen og på om resultatet ville bli bra. Det ble det.


Martin Alternes ledet oss igjennom prosjektet med stødig hånd og vi hadde en meget god dialog underveis der vi opplevde at våre innspill og tanker om filmen, ble nøye vurdert og lyttet til. Vi opplevde arbeidsmetodene som gode og prosjektverktøyet fungerte meget bra. Ilustratørene og animatørene løste oppdraget på en utmerket måte, og sluttresultatet er vi svært godt fornøyd med!


Vi vil varmt anbefale Webarbeider videre til andre og stiller gjerne som referanse.»


- Takk, Kjell Ingvar og Checkin! 🤘

Det ferdige resultatet - med undertekst.



Webarbeider får frem budskapet

Vi i Webarbeider vet at det kan være vanskelig å få frem alle detaljer i et budskap – spesielt om tjenestene du tilbyr er omfattende. Det at en video formidler et budskap som har verdi for deg, og ikke minst dem som skal se på, er det aller viktigste for oss. Dette strekker vi oss langt etter, hver eneste gang!


Du ønsker naturligvis at potensielle kunder skal få et godt inntrykk av alle de viktigste funksjonene til tjenestene du selger. At potensielle kunder blir oppmerksom på dine Unique Selling Points, kan være avgjørende for å få nye konverteringer. En av de mest effektive måtene å gjøre dette på, er å lage en animasjonsfilm!


En animasjonsvideo forklarer budskapet ditt med levende animasjoner, skrift og tale. Det krever mindre å se en video enn å lese en tekst. I tillegg har du full kontroll over området for oppmerksomhet - dette vil si at i stedet for at publikum må oppsøke og lese tekst fordelt over flere sider, kan en video samle all informasjon i størrelsen av en videoavspiller og formidle dette her - på en måte som er lettfattelig og underholdende!


Forklarende og dynamiske animasjoner gir et tydelig inntrykk av tjenestens virkeområde og funksjon. Med en tydelig fortellerstemme, samt behagelig og positiv musikk i bakgrunnen sørger vi også for å gi seeren de riktige assosiasjonene.



Om Checkin

Checkin er et påmeldings- og billettsystem, som har som mål å forenkle salg av billetter og påmelding til arrangementer. Tjenesten sørger for at kunden kan bruke mindre tid på selve administrasjonen, og heller fokusere på de gode opplevelsene.


Dette billett- og påmeldingssystemet gir brukeren moderne løsninger og stor fleksibilitet, inkludert brukervennlige påmeldingsskjemaer som kan skreddersys og plasseres med embed-kode på kundens nettsider. Dette gir kunden full kontroll over salg og trafikk på nettsiden.

Checkin har dessuten flere smarte tilleggstjenester som er ønskelig å belyse for potensielle kunder. Vi kan for eksempel nevne automatisk opprettelse og utsendelse av faktura, fleksible betalingsmetoder og oversiktlige regnskapsbilag.


Ellers er det verdt å nevne at Checkin sitt system gir kunden full kontroll på avmeldinger, endringer, tilbakebetalinger og krediteringer. For ikke å glemme smart og enkel integrasjon med tusenvis av systemer via Zapier, samt automatiske QR-koder på SMS.


Ved å bruke få, og lite støyende elementer sørger vi for å holde belastningsnivået for arbeidsminnet lavt, og får med det effektivt kommunisert budskapet.



Mye informasjon kan formidles i en kort video

Webarbeider ønsket å få fram alle fordelene Checkin kan by på. Siden det er nokså mye informasjon som skal formidles sørget vi derfor for å lage en informativ animasjonsvideo

med ca. ett minutts varighet.


For at det ikke skal bli for mye informasjon å fordøye for seeren, er det viktig for oss at selve animasjonene fremstilles enkle og uten unødvendige detaljer. Med ryddig bakgrunn og minimalistiske animasjoner sørget vi for at selve budskapet havner i sentrum.


Siden de fleste av oss ser video uten lyd sørger vi naturligvis alltid for at våre leveranser inkluderer 2 versjoner - én med, og én uten undertekst. Slik kunne Checkin publisere en versjon med undertekst rett på nett, og bruke den andre på storskjerm da de presenterte under årets DatoX.



Enklere kommunikasjon med kunder

Animasjonsvideoen vi laget for Checkin gjør det enkelt for dem å kommunisere tjenestene de tilbyr til kundene. Den korte videoen kan enkelt deles på sosiale medier som LinkedIn, Facebook og på egen nettside, og sørger for at alle viktige aspekter ved tjenesten når frem til målgruppen.

Dersom du vil kommunisere et kort eller langt budskap til kundene dine, er kanskje en animasjonsvideo akkurat det du trenger. Kontakt oss i dag om du vil vite mer!



Har du, eller noen du kjenner behov for et sømløst påmeldings- og billettsystem?

Ta kontakt med Kjell Ingvar Torvik i Checkin AS for en hyggelig prat, eller registrer deg for gratis demo på www.checkin.no/demo.




Ta kontakt for en uforpliktende prat.

Webarbeider holder til i Oslo og møter deg gjerne for en uforpliktende prat.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIN

Kontakt oss:

Telefon: 99 44 59 21

Epost: post@webarbeider.no

 

WEBARBEIDER AS

orgnr: 925 597 945